Ci co gotują z sercem...

Durszlak.pl

piątek, 17 kwietnia 2015

Bułki żytnie

Doris dla Ciebie. Tak po prostu, bo dusze hiszpańskie (choć moja dokładniej kanaryjska) znajdą się na dwóch krańcach Polski :)
Dziękuję Ci za motywację. Jestem osobą, która za "proszę" zrobi wszystko. A Twoje życzenie sprawiło mi ogromną radość. Moje dzieci są zachwycone, więc ja jestem szczęśliwa. Bułeczki nie są idealne. Przepis będę ulepszać. Ale są. Całkiem żytnie i na suchych drożdżach :)



Ciasto
300 gr mąki żytniej typ 720 plus 100 gr do podsypania 
210 ml ciepłej wody
8 gr suszonych drożdży
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli


Przygotowanie
Do ciepłej wody dodałam cukier, drożdże i 2 czubate łyżki mąki. Poczekałam aż zaczęły pracować.
Do 300 gr przesianej mąki z solą dodałam zaczyn. Odstawiałam na 30 min do nagrzanego do 50 stopni piekarnika. Z wyrośniętego ciasta dosypując niecałe 100 gr mąki uformowałam żytnią kulę. Podzieliłam na 8 porcji. Ulepiłam bułeczki (obsypuję małą kuleczkę mąka aby się nie lepiła). Wcześniej odstawiałam je aby rosły 15 min w 70 stopniach Ale to powodowało, że opadały .
Zatem aby bułki nie opadły piekę je od razu tzn nagrzewam piekarnik do 210 stopni i piekę 25 min w termoobiegu na dolnym poziomie.
Upiekłam je późnym wieczorem, lekko ciepłe zawinęłam do rana. Na śniadanko były mięciutkie i pyszne.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możesz też spróbować....