Ci co gotują z sercem...

Durszlak.pl

poniedziałek, 5 stycznia 2015

Rolada biszkoptowa z bitą śmietaną i malinami

Pragnienie tego ciasta powstało ponad rok temu. Niestety nie dostałam przepisu a tylko wskazówkę "znajdziesz w necie". No i znalazłam u Doroty :) z tym, że zmieniłam truskawki na moje ukochane maliny.

Składniki na ciasto:
  • 3 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (16 g)

Białka oddzieliłam od żółtek, ze szczyptą soli ubiłam na sztywną pianę. Dosypałam cukier i dalej ubijałam. Dodałam kolejno żółtka, dalej ubijając. Wsypałam obie mąki i proszek, delikatnie połączyłam.
Dużą blachę od piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, wylałam masę biszkoptową, wyrównałam. Piekłam około 8 minut na 190ºC. Ściereczkę kuchenną (lnianą) wysypałam cukrem waniliowym. Położyłam na niej upieczoną, gorącą roladę (wierzchem do ściereczki, natychmiast zdjęłam papier). Następnie szybko zwinęłam razem ze ściereczką, odstawiłam do wystygnięcia.
Masa śmietanowo - malinowa:
  •   malin dałam ile miałam od taty z działki :)
  • 250 ml śmietany 30%
  • 2 łyżki żelatyny
  •   cukru pudru do smaku
Żelatynę rozpuściłam w  1/4 szklanki gorącej wody.
Kremówkę ubiłam na najwolniejszych obrotach, dodałam cukier puder. Wlałam żelatynę (letnią), cały czas ubijając. Wmieszałam maliny. Włożyć do lodówki aby lekko stężała, uważałam, by masa nie zgęstniała zbyt mocno, bo trzeba ją rozsmarować na roladę.
Ostudzoną roladę rozwinęłam, szybko nałożyłam śmietanę położyłam jeszcze trochę malin zwinęłam z powrotem. Włożyłam do lodówki na 2 godziny, lub do kiedy stężeje.

3 komentarze:

Możesz też spróbować....